nedelja, 21. december 2008

Turna smuka na Raduho

Evo ga!! Končno se je vreme zrihtalo in za mano je prva letošnja turna smuka! Včeraj zvečer, ko sem se vozil iz Maribora (promocija Atomic), me je klical David (bratranec) in me vprašal če me kej drži da bi jo jutri (danes) nekam popihala. Zmenla sva se za zgodnji odhod iz vasi in določila pot - proti oz. na Raduho.
Zjutraj sva štartala iz Luč okoli 5:30. Peljala sva se proti koči na Loki, ampak nisma prišla daleč zaradi slabo splužene ceste. Treba je bilo obrnit in izbrat drugo pot - do kmetije Radušnik.

Dačo se pripravlja na odhod iz kmetije Radušnik

Ko sva štartala od Radušnika je bilo še precej temno. Prve pol ure sva si s čelno svetilko osvetljevala pot, nato pa se je že začelo svetlit. Pot sva nadaljevala proti koči na Loki.

Koča na Loki (1534 m)

Že na poti po gozdu sva bila v dvomih glede vetra v višjih predelih. Ko sva prišla do koče, je že lepo pihalo.

Na sliki se lepo vidi kako piha

Torej pot proti vrhu sva nadaljevala mimo koče na Loki. Po dobrih 150 višinskih metrih sva prišla v pravo zimsko pravljico.

Zimska idila 1

Zimska idila 2

Snega je več kot dovolj, vso borovje je pod snežno odejo. Tudi drevesa so lepo pokrita, vendar je zelo veliko polomljenih zaradi težkega in zmrznjenega snega, ki se oprijema vej. Sneg še ni predelan kot bi moral bit. Ko sva se vzpenjala se je zdela snežna odeja dovolj trda za dobro smuko, vendar ni bilo tako. Vztrajno sva se bližala vrhu in še bolj vztrajno upirala vetru. Bližje kot sva bila vrhu, močneje je pihalo.
Tik pod vrhom so bili sunki že zares močni, treba se je bilo pošteno opreti na palice in vzdržati ravnotežje.

David se bliža vrhu, še par metrov. V ozadju se vidi kako veter s sabo nosi sneg (meglica).

Ob prihodu na vrh, se je veter nekoliko umiril, vendar sva se vseeno odločila, da čimprej pripravima smuči za smuko in krenema nazaj proti koči. Sicer bi bil že čas za malico in dobro bi bilo zamenjat mokra oblačila, ampak sva zaradi vetra preložila dokler ne prispema do koče. Ravno v času odhoda se je veter močno okrepil in nama dobesedno onemogočil spust z vrha. Nekajkrat sva poskusila vendar neuspešno. Po parih minutah je veter malenkost popustil, toliko da sva lahko zapustila vrh Raduhe in se podala proti koči.
Smuka je bila ok ni pa bila zelo dobra. Sneg se je spreminjal z višino in ni držal smuči na površju. Poleg tega je marsikje tudi veliko napihanega snega, tako da je bilo kar zahtevno smučat.
Končno sva prispela do koče, se preoblekla in pomalicala.

Malica in počitek

Pred odhodom še ena slika zimske pravljice

Po počitku je naju čakala še pot nazaj do avta. Bil je en lep dan, super tura, lahko bi edino malo manj pihal veter, ker je bilo na trenutke že kar malo preveč.

Še pogled na Raduho (2062 m). Slikano od doma.

4 komentarji:

1. ej..noro lep dan :)..res!!!fotke so full dobre,čeprav nista čist normalna da sta v takem vetru gor hodla..

pa upam da še mene kdaj pelješ na eno tako turco :))..

2. ej miha sam tale sma bi lahk mau mnkrta uporabu sma sma sma sma

3. lubi..počas bi kako novo objavo :)..k nimaš kej za delat!!!love you*

4. Sam res Miha, dj mal večkrat kej objav :) sj fotk maš ziher 'na tone'.